Poslali ste radnu biografiju na otvoren konkurs za posao u željenoj struci. Dobili ste mejl od regrutera, u kome je izrazio želju da vas bolje upozna i u kom predlaže termin za intervju.
Adrenalin skače, počinjete da osećate nervozu, u glavi se vrte razna pitanja sa lošim ishodom. Šta ako kažete i uradite nešto glupo ili pogrešno, zbog čega se odluče za drugog kandidata? Šta ako ipak niste dovoljno dobri za tu poziciju? Šta ako (dopišite sami)?
Pre svega da razjasnimo da je strah normalna reakcija, većina nas je doživljava pre intervjua za posao. Ali isto tako je važno da znate da regruteri očekuju od kandidata da pokažu određeni stepen straha i obučeni su da situaciju učine što prijatnijom.
Znanje i iskustvo su važni faktori kada je odabir kandidata u pitanju, ali nisu jedini.
Za vas smo izdvojili 5 stvari koje nemaju veze sa kompetencijama o kojima treba da povedete računa na razgovoru na posao.
1. Izgled
Neuredna kosa, brada, pogužvana i ishabana odeća stvaraju jak negativan prvi utisak.
To ne znači da treba da potrošite brdo novca na salone za ulepšavanje i skupu odeću. Možete da kupite jednu lepu odevnu kombinaciju koja će služiti za važne poslovne prilike. Uredno sredite bradu, kosu, nokte i time ćete poslati poruku da ste osoba koja brine o ličnoj higijeni i izgledu. A ko brine o sebi, brine i o poslu, zar ne?
2. Govor tela
Trudite se da prikažete otvoren stav. Nikako nemojte držati prekrštene ruke ili noge, time stvarate barijeru sa sagovornikom. Dajete utisak da ste zatvoreni i nezainteresovani. Ruke držite pored tela, prikažite vedar izraz lica uz povremene osmehe, ispravite leđa i ukoliko su vam nervozne ruke, slobodno držite nešto u ruci.
3. Odgovori na pitanja koji pokazuju crte ličnosti i mišljenje
Na pitanje da navedete vašu jaku i slabu stranu, važno je da zaista kažete ono što volite kod sebe, ali i ono što manje volite. Niko ne očekuje da budete savršeni. Izbegavajte da za negativne strane kažete da ste: lenji, nemotivisani, brzopleti (ako pozicija zahteva fokus).
Primeri slabih strana koje možete iskoristite:
1. Ne snalazim se dobro na računaru. Znam da je važno u današnjem svetu, ali prosto je tako. (ako rad na računaru nije važan za poziciju za koju aplicirate)
2. Nekada imam problem da kolegama kažem „ne“ kada od mene očekuju da preuzmem njihov deo posla. Jako cenim mir u kolektivu.
3. Često o poslu razmišljam i dok sam kod kuće
4. Nisam dobar govornik. (ako nije ključno za poziciju)
4. Timski duh
Za većinu pozicija je važan timski duh. Kompanija napreduje uz pomoć zajedničke snage zaposlenih. Nemojte isticati kako možete sve sami i da vam niko ne treba.
5. Pokazivanje interesovanja
Svaka kompanija želi da posluje sa motivisanim ljudima koji će se truditi da unaprede poslovanje. Pre intervjua prikupite što više informacija o kompaniji, izrazite šta vam se dopada i gde vidite da ima prostora za napredak, i istaknite kako ćete baš vi doprineti napretku.
Dobijate samo jednu šansu da ostavite dobar prvi utisak, zato povedite računa o ovih 5 stvari.
Srećno!